Cilt: 1 Sayı: 1, 30.06.2021

Yıl: 2021

Siirt Eğitim Dergisi (Siirt Journal of Education) çevrimiçi yayınlanan, açık erişime sahip, hakemli, süreli, bilimsel bir dergidir. Bilgi üretme, bilgiyi kullanma ve yayma amacıyla kurulan dergimiz eğitim sorunlarına çözüm üreten, öğretmen yetiştirme ve gelişimini destekleme potansiyeline sahip bilimsel çalışmaları okuyucularla buluşturmayı hedeflemektedir. 

Siirt Eğitim Dergisi yılda iki kez (Haziran, Aralık) eğitim alanında araştırma makalelerini yayımlayan ve elektronik ortamda yayın yapan bilimsel bir dergidir. Dergimize üyelik ücretsizdir. Dergide eğitim alanlarında yapılmış araştırmalara, derlemelere ve kitap kritiğine yer verilmektedir.

Dergiye gönderilen makalelerde kör hakem uygulaması esas alınmaktadır. Makaleler editör onayından geçtikten sonra 2 hakeme gönderilir. İhtiyaç olması halinde 3. hakeme de gönderilebilir. İlgili editör gönderilen makaleyi inceler. Yazım kurallarına uymayan çalışmalar düzeltilmesi amacıyla yazara geri gönderilebilir. Dergiye gönderilen makaleler daha önce yayınlanmamış veya bir başka dergiye yayın için teslim edilmemiş olmalıdır.

Yayımlanması için gönderilen çalışmaların akademik yazım kurallarına uyularak Türkçe veya İngilizce dillerinden biri ile hazırlanmış olması gerekir. Yayınlanan her türlü çalışmanın yayın hakkı dergiye aittir.

Dergiye gönderilen makaleler hakemlerin önerisi üzerine karara bağlanır. Hakem ya da editör tarafından düzeltme istenmeyen yazılar kontrol amacıyla da olsa yazara geri gönderilme zorunluluğu yoktur. Ancak yazarın kendisi düzeltme talebinde bulunabilir. Makalelerde yararlanılan kaynaklar APA 7 (American Psychological Association) formatında hazırlanıp metin içerisinde verilmelidir.

Makalenin ana başlığı hem Türkçe hem de İngilizce olarak ilk sayfada yazılmalıdır. Türkçe başlıkların bütün harfleri büyük, kalın, 12 punto ve ortalı olmalıdır. İngilizce Başlıkların ise ilk harfleri büyük, kalın, 11 punto ve ortalı olmalıdır.

Özet bölümü; 150- 200 kelime arası olmak kaydı ile çalışmanın amacını, kapsamını, yöntemini, sonuçlarını, öne çıkan yanlarını ve özgün değerini açık bir şekilde yansıtmalıdır. 10 punto ve tek satır aralığında, iki yana yaslanmış olarak hazırlanmalıdır. Türkçe ve İngilizce özetin altında anahtar sözcükler yer almalıdır. Çalışmanın kolaylıkla sınıflandırılması ve indekslerde daha kolay bulunması için 3 ya da 5 kelimeden oluşan anahtar kelime tanımlanmalıdır.

Bölüm başlıklarındaki her bir kelimenin ilk harfi büyük yazılmalıdır. Makalelerde problem durumu, amaç ve önem giriş bölümü içinde açıkça belirtilmelidir. Girişten sonra sırasıyla yöntem, bulgular, sonuç ve tartışma, yararlanılan kaynaklar başlıkları izlemelidir. Gerekli görüldüğü takdirde ekler makale sonunda paylaşılmalıdır.

Yazılar A4 boyutunda, 1,5 satır aralıkta, yazı karakteri “Times New Roman” 11 punto ile yazılmalı, sayfanın tüm kenarlarında 2,5 cm boşluk bırakılmalı, paragraf girintileri 1,25 cm olmalıdır. Sayfa numarası verilmemelidir.

Tablo içindeki yazılar 10 punto, satır aralığı tek olmalıdır. Tablolar ortalı olarak ayarlanmalıdır. Tablo dış çerçevesinde sadece yatay çizgiler kullanılmalı dikey çizgiler kullanılmamalıdır. Şekil veya resimler için kullanılan açıklamalar 10 punto, satır aralığı tek olmalı ve yazılar ortalı olarak şeklin hemen altında verilmelidir.

Bir aday makale içerisinde yazara ait olmayan her türlü bilgiyi, veriyi, görüşü aktarırken yazarın ve kaynağının belirtilmesi zorunludur. Metin içinde verilen atıflar ve metin sonunda verilen kaynaklar listesi APA 7 stiline göre hazırlanmalıdır. Kaynaklar makalenin sonunda "Yararlanılan Kaynaklar" başlığı adı altında alfabetik olarak verilmelidir.

SED Makale Şablonu için Tıklayınız

Yazarların Etik Sorumlulukları
• Siirt Eğitim Dergisi’ne çalışma gönderen araştırmacıların aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir:
• Yazarın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir.
• Yazarların alıntı ve atıf kurallarına uygun eserler ortaya koymaları beklenmektedir.
• Yazarlardan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kurulu ve bilim kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
• Yazarlar kullanılan verilerin kullanım haklarına, gerekli izinlere (araştırma, etik vs.) sahip olmaları beklenmektedir.
• Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma dergimize gönderilemez.
• Değerlendirme süreci başlamış bir çalışmanın yazar sorumluluklarının değiştirilmesi (yazar ekleme, yazar sırası değiştirme, yazar çıkartma gibi) teklif edilemez.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları
•   Tüm çalışmaların "Körleme Hakemlik” ile değerlendirilmesi yayın kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu süreç yayının nesnel ve bağımsız değerlendirilmesi ile güven sağlar. Siirt Eğitim Dergisi değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütür. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem yorumları editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir.

Kişisel Verilerin Korunması
• Editörler; değerlendirilen çalışmalarda yer alan deneklere veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Editörler; dergide yer alan yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumakla sorumludur.

Ücretsiz